Alla inlägg under mars 2013

Av Bettan - 21 mars 2013 17:30

Fel...så duktiga är vi inte,men målat har vi gjort!
Pim sa att det skulle vara roligt att ha en hund vid deras infart. Så det var bara att slå till o fram travade vi till måleriet. Pim sa att vi kan ju måla hemma? Varför då...likabra här o nu.
Sagt o gjort så valde pim en hund med välkommenskylt o typiskt så hade dom bara 1 när hon ville ha 2.
Jag målade liten hund....hur kul som helst så fick pim den.
Ja,det var vår kväll vid piren...en box med isflagor blev det oxå såklart..

Av Bettan - 21 mars 2013 10:58

Nu är det så varmt så man kan inte vistas i solen utom när man badar. Vi var nästan ensamma på hela stranden,förrutom nån enstaka thaifamilj. Lugnt o skönt under träden i skuggan och så kom den...den lilla kungsfiskaren.

jag som hatar fåglar tycker den var jättesöt. Och snacka om intensivt blå. Den satt på grenarna och så dök den rakt ner i sanden och fick upp en krabba...flera gånger så det var riktigt roligt att se den dyka efter mat.

 

Av Bettan - 21 mars 2013 02:34

Ny favorit...isflagor med smak.
Ett isblock som rivs i flagor ner i en mugg. Därefter får man välja vad man vill ha på. Jag gillar jordgubbar,palmfrön och kokos. En sån blev det igårkväll.Stor mugg 4 kr...liten mugg(men stor iallafall) 3 kr

Av Bettan - 20 mars 2013 03:40

Varje kväll far vi till klocktorget och dricker varsin bananshake..eller som det heter gluaipann på thai(stavningen kanske inte är rätt).
Hon har alltid att göra,precis hela tiden. Finns 2vagnar till som gör shaker men där är det tomt,sista bilden är på grannens fina välfyllda vagn men inga kunder.
Mysig avslutning på dagen....

Av Bettan - 17 mars 2013 04:27

På marknad så snackar jag ofta med denna tjej.Igårkväll sålde hon choklad,fattar inte varför den inte smälter i denna hetta???
Så jag förklarade vårt jobb och visade bilder. Lättare att förklara när man har bilder när det bara talas thai.

Ps. Hur den smakar vet jag inte..har aldrig testat

Av Bettan - 17 mars 2013 04:18

Igår såg jag en tjej med handväska som såg ut som en teddybjörn eller nåt sånt. Här kan man ju förvänta sig sånt av vuxna,men det var en riktig. Alltså en riktig hund som hänger i sele ...arma hund som bara får hänga sådär :(

Av Bettan - 15 mars 2013 02:13

Efter att jag blivit svimfärdig som jag skrivit om innan,så har Jörgen vart det oxå.
Han ropade på mig när han satt där ute,då höll han sig i armstödet o i fönsterkarmen o kunde inte röra sig,allt annat for runt. Svetten rann och spydde i en hink.
Sånt vill vi inte ha fler gånger! Detta har vi aldrig råkat ut för på alla år vi varit här,men jag tror jag vet var: vi håller igen stenhårt,så inga salta nötter och sånt.
Så nu dricker vi electrolyte...blandning av salt,socker o mineraler spm kroppen förlorar i denna värme varje dag.Ska ta med mig hem oxå,bra att ha mitt i sommarn när man känner sig snurrig.
Man tror det ska vara äckligt,men tvärtom faktiskt.

Av Bettan - 15 mars 2013 01:24

Lugnt o skönt på stranden...sen kommer det nerrusande nya militärer. Många gånger har man ju sett dom komma sprongande med full mundering,men inte de.na träning.
Dpm skulle rulla,åla i sanden med armarna på ryggen,stå på huvudet,o jaa...massa krumbukter. En kille han var nog lite slö..han fick stå på huvudet i sanden o fick pisk med pinne..


Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards