Direktlänk till inlägg 22 december 2015

Triangeln i Malmö

Av Bettan - 22 december 2015 19:56

Jag blev inskjutsad igår till Malmö för att möta upp min kära väninna Camilla. Vi skulle bara gå och "strutta runt" lite i butiker och känna av all stress som folk har. Vi började med att jag köpte ett "duktig stor kille paket" till Adde som har kommit hem nu och mår så bra man kan efter en operation.  

Sen blev det Mc Donalds en snabbis..man har ju aldrig tråkigt ihop med Camilla precis..

   

Sen blev det lite shopping till innan nästa födointag..

Vi for in på Ilse Jacobsen,sa till Camilla att här är nog inte för våra plånböcker. 

 

Vad hände egentligen...

   

Det blev en kasse att ta med ut från butiken för mig..  

Sen blev det som sagt in i glassbutiken oxå...här hade tydligen camilla varit förr...nu skulle vi ha en shake..hon tog med nån bananhistoria med grädde och vit chokladkräm. Jag tog bara choklad o grädde....fy fasen vad gott. Asså det går bara inte att banta...man har detta med bantning i skallen jämt,jämt. Men det går bara inte...kommer fan inte igång asså! Så blir man deppad för det..så äter man..osv..

Här frossar jag i en riktig chokogoding o är jättelycklig för stunden.  

   

Sen var det roliga slut och jag skulle hem..skulle ta tåget för första gången från Triangeln..precis utanför shoppingcentret ligger nerfarten. Och det var ner verkligen...kände det precis som när man var på tunnelbanecentralen i Stockholm och skulle mot Akalla...det är långt ner med rulltrappa.

   

Det är lite häftigt att det far blåa neonljus bakom den vita väggen framotebax...när tåget är på g att komma så blir dom röda.

Det var 30 minuter försent och många tåg inställda. Förseningarna beror ju på dessa id-kontroller ,alla ska kollas när tåget kommer från Danmark via bron.

Så nu var det tjockt på tåget...

 

Det var en mysig dag med dig kära Camilla,vi har alltid lika kul.

Vad jag kom ut med från butiken?...

 

Dom har jag travat med idag..helt underbara och ingen skoskav,som jag brukar få av deflesta skor...




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 6 juli 2018 08:37

Vi har varit och grattat lilla Loa(som jag kallar pipe) för han har ju fyllt 1 år. Adele öppnar för oss.. Vi åkte med Sara och Roger i deras bekväma snygga bil. Skönt att åka comfortabelt ibland. Här är vi på väg... Lilla loa var så fin i svarta ...

Av Bettan - 30 juni 2018 07:34

..med att få till nåt här. Det har varit så mycket att göra så man har antingen stupat i säng eller somnat i soffan. Vi har ju vår jobbigaste tid nu och all fokus på den..som deflesta känner till vid detta laget. Hela midsommar jobbade vi och vi bö...

Av Bettan - 16 juni 2018 16:34


..på din födelsedag. Det blev nya högtalare till datorn och blommor. Det var gott med jordgubbar till fikan och skönt att sitta ute.kram. ...

Av Bettan - 16 juni 2018 08:01

Jobbade i värme hela helgen som gick. Körde ner redan på torsdag eftermiddag för det ska vara lätt att komma in med husvagnen. Sonen Johan kom ner direkt från jobbet och åt middag med oss.Inne i vagnen var ju som 100 grader så vi fick sitta utanför. ...

Av Bettan - 6 juni 2018 17:24

Vi äter ju viktväktarmat sen en tid tillbaka. Oj så mycket god mat och enkelt att tillaga. Idag hade vi tacogratäng med sallad till..jättegott blev det. ...

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards