Direktlänk till inlägg 13 mars 2016

Hemsk syn..

Av Bettan - 13 mars 2016 15:15

Idag har jag haft träningsvärk i mina ben efter alla trappor igår. Men jag har travat på stranden oxå idag och det är inga problem.
När vi körde hem så såg jag en folksamling. När jag kom närmre såg jag det låg nån i diket och en moppe. Jag tvärnitar och fäller ut stödet...tur moppen stängs av automatiskt för hade inte en tanke på att vrida på nyckeln. Rusar fram i folkhopen och där ligger en tjej på ca 15 år helt livlös och blodig.Alla står och glor o ingen gör nåt. Frågar om nån har ringt ambulans och får inget svar..jag ropar ut och gestikulerar telefon och tut-tut ambulans.Jag slår mig ner och kollar runt henne. Håller i nacken så hon inte kan vrida eller lyfta. Säger till jörgen att han får hålla hennes armar när hon slår med dom. Säger till folk att dom får fläkta med tröjor och skugga henne. Jag släpper inte taget trots det var en som kom och tyckte jag skulle flytta mig och låta denna tjej vara. Men jag släpper inte greppet utan ber henne gå därifrån. Kan man inte tillföra nåt vettigt så finns det ingen anledning att vara där.
Jag pratade med henne hela tiden så hon inte hispade till det...men mellan varven så var hon inte rolig att hålla.
Äntligen kom ambulansen och vi hjälptes åt att få på nackkragen. Sen fick dom ta över och jag for en bit ifrån i gatan och dirigerade trafiken så dom lusade och stannade.
När ambulansen for iväg så kände jag att jag gjort mitt och vi skulle ge oss hem. Folk som stod kvar och en från en annan ambulans tog mig i hand och tackade. Sa till mig:beautiful och så tog dom sin hand på sitt hjärta.
Dom menar nog att jag var godhjärtad. Folk gjorde tummen upp och tackade runt om...herre min tid...det var väl inte så märkvärdigt. Det är ju bara sånt man gör på automatik.
Är glad att jag kan så mycket av språket så jag förstod vad dom sa och kunde prata.
Men sen när vi kom hem så är man lite skärrad allt,sitter i eftertankar.
Tanken kom då att kanske inte många turister hade stannat och hjälpt till....därför blev det uppskattat...vem vet.
Det var 2 killar oxå som satt en bit ifrån som hade skrapmärken sa jörgen. Så antaglige var dom väl 3 på moppen. Jag var ju så fokuserad på flickan och såg inget annat.Hoppas hon inte får men av olyckan bara.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 6 juli 2018 08:37

Vi har varit och grattat lilla Loa(som jag kallar pipe) för han har ju fyllt 1 år. Adele öppnar för oss.. Vi åkte med Sara och Roger i deras bekväma snygga bil. Skönt att åka comfortabelt ibland. Här är vi på väg... Lilla loa var så fin i svarta ...

Av Bettan - 30 juni 2018 07:34

..med att få till nåt här. Det har varit så mycket att göra så man har antingen stupat i säng eller somnat i soffan. Vi har ju vår jobbigaste tid nu och all fokus på den..som deflesta känner till vid detta laget. Hela midsommar jobbade vi och vi bö...

Av Bettan - 16 juni 2018 16:34


..på din födelsedag. Det blev nya högtalare till datorn och blommor. Det var gott med jordgubbar till fikan och skönt att sitta ute.kram. ...

Av Bettan - 16 juni 2018 08:01

Jobbade i värme hela helgen som gick. Körde ner redan på torsdag eftermiddag för det ska vara lätt att komma in med husvagnen. Sonen Johan kom ner direkt från jobbet och åt middag med oss.Inne i vagnen var ju som 100 grader så vi fick sitta utanför. ...

Av Bettan - 6 juni 2018 17:24

Vi äter ju viktväktarmat sen en tid tillbaka. Oj så mycket god mat och enkelt att tillaga. Idag hade vi tacogratäng med sallad till..jättegott blev det. ...

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards