Direktlänk till inlägg 15 januari 2018

Blåsigt och ruggigt

Av Bettan - 15 januari 2018 13:45

Usch...det är hopplöst när det är sån vind som det har varit i flera dagar nu. Jag har inte badat en gång ännu..men jag vet att lär ju hinnas med ändå. Hinner även bli trött på att bada hur otroligt det än låter.
Var en sväng nere vid badet och hade termometern med..25 grader i vattnet. Fy sjutton vad kallt.
Igår var jag lite halvkass. Jag städade lite på förmiddagen och sen gick jag och la mig o sov igen till 14. Åkte en sväng och ville bara hem. Gick och la mig 20 och sov som klubbad till 07. Förrutom att jag gick upp och tog på mig jackan för jag frös o la mig igen.
Idag blev det lite ärenden i stan..banken och fylla på mer månader på min mobil. Det är ju så här..man betalar och har då till en viss tid. Så nu skulle mitt gått ut imorrn även om jag hade pengar kvar. Hade jag inte fyllt på så bränner det inne och jag har inte mitt telefonnr kvar..
Går alltid till samma kille och hans fru med hennes syster. Dom är duktiga att förstå.
Var sen nere vid strandgatan och körde lite på träningsmaskinerna som står där...men det var ju ett jäkla blåsande så jag åkte på skallevärk såkkart.

Tänkte att nu skiter jag i det och sticker iväg och köper nån carm mat och tar med mig hem.
Här sitter jag utanför matstället och har beställt. Sitter man därinne så blir man totaltuppäten av mygg.

Mannen är trevlig och frun som lagar maten är supersur. Men vad kan man bli att stå hela dagarna i ett skitigt flottigt mörker. Kunde inte gå fram o fota..men längst in i mörkret fixar hon jättegod mat.

Väl hemma så blev det först mat till hundarna innan jag själv åt.
Kanske inte ser så gott ut men det är det. Tunn omelette och inuti kyckling,lök,tomater,färsk gurka och tomatsås.

Nu till tvn så blir det att festa på jackfrukt..eller kanon som det heter på thai. Fick en påse av mamma igår,hon hadeplockat ner en från trädet som vi har utanför huset här.

 
 
Annelie

Annelie

16 januari 2018 09:24

Jag tycker maten du åt såg god ut och det lät väldigt gött också.

Fin bild på dig vännen.. // Kramar om Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Bettan

16 januari 2018 21:33

Kan tycka det inte ser så gott ut själv. Men är supergott. Färska gurkbitar har dom ofta i maten och det tänker jag varje gång jag ska ha hemma men kommer inte på det då klart

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bettan - 6 juli 2018 08:37

Vi har varit och grattat lilla Loa(som jag kallar pipe) för han har ju fyllt 1 år. Adele öppnar för oss.. Vi åkte med Sara och Roger i deras bekväma snygga bil. Skönt att åka comfortabelt ibland. Här är vi på väg... Lilla loa var så fin i svarta ...

Av Bettan - 30 juni 2018 07:34

..med att få till nåt här. Det har varit så mycket att göra så man har antingen stupat i säng eller somnat i soffan. Vi har ju vår jobbigaste tid nu och all fokus på den..som deflesta känner till vid detta laget. Hela midsommar jobbade vi och vi bö...

Av Bettan - 16 juni 2018 16:34


..på din födelsedag. Det blev nya högtalare till datorn och blommor. Det var gott med jordgubbar till fikan och skönt att sitta ute.kram. ...

Av Bettan - 16 juni 2018 08:01

Jobbade i värme hela helgen som gick. Körde ner redan på torsdag eftermiddag för det ska vara lätt att komma in med husvagnen. Sonen Johan kom ner direkt från jobbet och åt middag med oss.Inne i vagnen var ju som 100 grader så vi fick sitta utanför. ...

Av Bettan - 6 juni 2018 17:24

Vi äter ju viktväktarmat sen en tid tillbaka. Oj så mycket god mat och enkelt att tillaga. Idag hade vi tacogratäng med sallad till..jättegott blev det. ...

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards