Alla inlägg under mars 2014

Av Bettan - 19 mars 2014 03:52

Dessa 2 hundar har jag sett några gånger nu men aldrig kunnat fota så jag kan visa. Vad jag förstått innan så måste det ha att gör med att hundarna ränner efter cyklar och moppar.

Nu har jag sett på nära håll...den bruna hunden hur den bär sig åt. Den flög på en ny vit fin bil totalt tokig. for upp på sidan och rev med klorna i lacken..vansinnig!

Antagligen tycker väl ägaren eller om dom ens har någon att dom ska göra nåt åt det och satt ett rep runt halsen och en bambupinne hängande. Så slår pinnen på benen när den springer,men en upphetsad ilsk hund skiter i om dom slår sig blodiga.Och det tycker jag den som satt på detta tortyr-redskap ha insett för längesen.

Taskiga bilder för jag visste ju inte om dom skulle flyga på mig,som en del hundar gör här...Men efter följer ju en filmsnutt..

     


Av Bettan - 19 mars 2014 03:48


 

Av Bettan - 17 mars 2014 07:39

Imorse kom en munk gående, första gången på vår lilla gata

Idag är det disigt o mulet. Skön dag att tillbringa på badet. Inget parasoll för det var så mulet..tyckte vi ja!
Nu har vi fått tagit parasoll iallafall för solen kom..herregud så varmt!
Läskande är då med vattenmelon..en gul sådan som jag köpte igår.

På väg hit var det trafikerat..men som sagt vi kom fram iallafall

Av Bettan - 17 mars 2014 02:39

Igår var det vansinnigt varmt,30 grader när klockan var 22. Inte en vindpust i närheten så svetten bara rann i ansiktet. Jag svettas bara i ansiktet och jag kan känna hur det sipprar under ögonen..hemskt.
Men så kom det iallafall..regnet! Var väl inte så mycket men vaknade av det iallafall och gick upp och tog in bordet. Bordet har spånskiva med plastfilm på och det tål inte regn av erfarenhet. Alldeles bubbligt på ena sidan.
Lilla mattan som vi torkar fötterna på innan vi går upp på altanen vsr dyngsur så nu e den på tork.

Öppnade dörren imorse och ingen hund. Men efter en stund är det pipande,jodå där står marroy med framtassarna på insidan och speglar sig i fönsterglaset. Hon tycket det är lustigt..vänder o vrider på huvudet. Bakom står blyger uppe på altanen oxå oxh viftar på svansen. Går jättebra om jag inte är där..men går jag fram blir det nästan slagsmål.?
Bara jag fått klappa om dom så är det lugnt hela dagen till kvällsmaten...då är dom igång igen.
Marroy hushunden är på morronpromenad då passar blyger på att inta badlakanet. Det har ju som sagt regnat och blyger har inget skydd att krypa in under utan legat ute i regnet. Så nu vilar hon torrt. Jag har kunnat borsta henne lite försiktigt idag..stora framsteg på en livrädd hund.

Av Bettan - 17 mars 2014 01:17

Ja det blev det igår...taskiga brickor...vann inget

Av Bettan - 14 mars 2014 02:27

Det gäller att ta vara på minsta smula. Nu är grovbrödet slut ?
Hädanefter blir det formfranska som gäller..tur vi har lite ost kvar..men det är sista paketet.

Igår på stranden var det busslaster med ungar. Dom hade tävlingar av olika slag. Det ena var 2 lag som tävlade om att först fylla en petflaska med badvatten först...med MUNNEN!
Fy sjutton vad äckligt...många hulkade oxå.

Lilla valpen som vi träffar ofta därnere grävde en håla o la sig under vårt bord. Hon blev väl trött på stoj..

Av Bettan - 12 mars 2014 09:13

Imorse när vi satt på altanen så kom grannen med papaya..herregud vilken bamsing!
Den får vi dela med oss på stranden imorrn...

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards