Alla inlägg under oktober 2016

Av Bettan - 16 oktober 2016 07:58

Nu har hösten tagit sitt grepp över oss. Skytteltrafik till Örtofta sockerbruk med betor,eller 'baedoor' som man säger här nere.

Vi var ute och jobbade igår..fy sjutton vad kallt. Blåste som bara den,var vissa som inte kunde ställa upp ens. Så tackar alla kunder som kom och hälsade på oss trots det var så ruggigt.
Skönt var det att komma hem och slänga sig i soffan under filten för att få upp värmen igen. Titta på vädret och ser bara regn och känna...skönt att vara inne

Av Bettan - 14 oktober 2016 10:59

Så hände det som man inte ville skulle hända. Thailändska kungen dog igår och hela landet sörjer. Så nu är det landsorg 1 år, thailändsk tv sänds i svartvitt i 30 dagar, inga jippon och partajande i 30 dagar. Full förståelse för sin kung som varit på tron längst i hela världen och gjort så mycket för sitt folk.

R.I.P

Av Bettan - 12 oktober 2016 18:04

Där var jag igår. Sara kom o hämtade mig direkt efter sitt jobb så for vi iväg.
När vi väl hade parkerat så blev det fika som jag tagit med. Kaffe o varsin baguette med sallad,brieost och paprika..mums

Sen en kundvagn och full rulle till entren. Den hade dom byggt om så det var stort o luftigt när man kom in. Massa julprylar slår emot oss..så man blir påmind direkt att nu är det strax på g.
Jag behöver inga julprylar..har fullt och sätter nästan inte upp någonting längre.Det är bågar i fönstren och sen nåt enstaka till bara.
Men kläder blev det...slitoslängjacka till mig bl.a
Köpte förvissa en snygg kappa på camilla/malmströms för ett tag sen. Me den vill jag ju inte ha när man ska bara flänga o handla o sånt. Köpte även en jacka till jörgen.
Sen efter några timmar så blev det kinabuffe..

Sara mixar både det ena o det andra. Jag är ju tråkig...bara räkor o kyckling..så räkchips klart

Sen var det in o shoppa igen!
Kände oss helt slut när det var kväll...och Sara hon om nån som jobbat hela natten oxå.
Jag körde hem och då jädrans var vi inne i andra andningen. Gamla låtar som vi spelade och sjön och hade så jäkla kul...

...så jäkla kul så jag missar avfarten hem.
Så det blev en sväng inom saxtorp och billeberga innan vi kom hem 20.00
Tack för en jätterolig dag älskade dotter.

Av Bettan - 10 oktober 2016 09:49

Man har då järnvilja!
Drog på träningskläder och gav mig ut på min milrunda. Ute var det kolsvart,duggregn, blött och surt. Men när man väl är ute och kommit in i takt så går det hur bra som helst.

Av Bettan - 8 oktober 2016 21:40


 

Av Bettan - 8 oktober 2016 21:39

...har varit här idag med sin pappa.
Alltid lika roligt att träffa dom. Dom hade frallor med sig så det blev fika. Sen en sväng ner till nya lekplatsen..lite bilder..

Denna gungam tyckte jag var fyndig...

Roligt rör som sticker upp på ena sidan....ett annat på andra sidan. Tjoa till i det ena så kommer ljudet i den andra...

Sen iallafall gick Adele o jag och handlade. Det var önskan om stuvade makaroner med köttbullar. Givetvis skulle det upp i bilen i entren,den är lika spännande varje gång.

Sen hamnade vi självklart bland lösvikskarameller. Så då måste man ösa sig en påse såklart.

Inte en bit innan middagen..men sen blev det soffan med påse och nicke nyfiken på paddan. En sväng till faster oxå innan dom for hem..oj vad dagen gick fort .

Av Bettan - 8 oktober 2016 08:55

Var på Öland och jobbade igår. Klockan ringde 02 så då var det upp och på med kaffet. Matkassen hade jag förberett på kvällen,hade även kaffekokare med mig. Det är inte gott med gammalt kaffe när det stått många timmar.
Och är det som nu ruggigt så går det mycket kaffe.
Vi turades om att köra och vi stack 03.
Blåste bra så man fick hålla i ratten ordentligt. Kört liten bit så hade vi bil bakom,både Jörgen och jag undrade vad folk gör ute mitt i natten. Då blinkade den och sen åkte blåljus på och vi blev stoppade av polisen..WHAT??
Det var mest kolla körkort och blåsa...frågade givetvis varför vi blev stoppade?
Men alla bilar var intressanta på natten och vi med skåpbil klart kan jag tänka mig.
Iallafall kom vi upp vid 06 och tog kaffe när vi var på plats.

Bron hade varit avstängd kvällen innan sa folk..det hade ju varit snopet när man kört så långt.
Sen var det upp med prylarna och vänta in kunderna.
Det var inte så mycket folk som det brukar..för det blåste ju så in i bomben!
Vissa ställningar for iväg samt tak o klämmor for. Vi har ju rätt tungt på disken så det brukar klara sig...men man får ju kasta sig i ställni gen när det kommer en kastvind.
Tur man har trevliga grannar..tiden går fortare då..
Rolf med dottern Lalla som säljer korv och hamburgare..

Jesper med frun Pakusa som säljer brända mandlar i olika smaker

Jörgen och Hans har mycket roligt ihop..allra helst när dom ska retas. Dom triggar upp varandra och skrattar så dom knappt får luft..

Lite längre bort är det en konstnär som säljer motiv från Öland...så vackra. Både vykort och inplastade som tallriksunderlägg.

Sen var det packa ner och köra hem. När man suttit i bussen en stund är det som det slår en klubba i skallen..man blir så trött. Men jag körde hela vägen hem för Jörgen var nog tröttare än mig.
Det var skönt när man var hemma på gården igen. Kasa ut från bussen och masa sig in och få i sig lite käk. Home sweet home!
Vaknade imorse i soffan att jörgens mobil larmade 04.30..varför vet jag inte. Men jag tänker sova i sängen inatt iallafall....

Av Bettan - 5 oktober 2016 20:56

Det är så frustrerande!
Jag har letat i många år efter modell herrskor fast lite 'damigt' ändå. Men nu äntligen har modet kommit och då finns ju mina drömdojjor.
Men då är ju nästa problem...finns inte i storlek skidmodell..aldrig får man vara glad asså .

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards