Alla inlägg under september 2010

Av Bettan - 18 september 2010 18:30

Ja..verkligen dassigt väder.Behövdes regnställ över hela kroppen kändes det som,när vi var uppe i vislanda



Inte nog med regnet..det blåste rejält oxå. På vår plats där vi skulle stå var det redan stor vattenpöl,så det var motigt redan från början.

Så vi packade aldrig upp utan hakade på vagnen på morron och for hem.

Sen var det som om det slog en i skallen.Somnade i fåtöljen direkt!

Nu efteråt har jag hört att det varit oväder hela dan...så det var ju tur att vi körde hem.

Var väl tänkt att vi skulle koka nougat igen,men inget socker hemma.Så jörgen körde o handlade o sen blev det inte mera av det..

Men på måndag kan vi sätta igång direkt på morron..




Av Bettan - 17 september 2010 19:18

Imorse var det inte roligt...vaknade med världens skallevärk!.Så Jörgen fick ställa allt iordning imorse ensam,stackaren. Men han är van vid att jag ofta har huvudvärk..för jag blir ju så himla kass.Har varit och röntgat skallen för jag var 100 på att det var nåt som var vajsing,men dom fann ingenting.

  


Men efter några timmar var jag fit for fight iallafall.Men idag var det väl ingen höjdare precis...lite folk.

Sen kom ju regnet o sabbade hela dan,så det har varit trist dag idag.

Så här såg det ut i gatan iallafall...


    

Här har vi kepsmaffian...Hans o Jörgen med varsin Stetson-smula på skallen


Men som sagt det är tur man kan ha lite kul med sina grannar iallafall.Här har vi Hans med sin snälla o pratiga Chaplin.

Hans han säljer sockervadd med sin fru Elisabeth...men jag fick bara Hans o chaplin med på bild idag....

  


Nu sitter vi i husvagnen igen och har ätit resten av det vi åt igår.Såg på tv:n att det ska bli samma skitv äder som det varit idag..men mera blåst.Fanken oxå...känns inte roligt att stå ute hela dan imorrn igen.  


  

Av Bettan - 16 september 2010 20:03

   Nu har vi kommit upp till kronobergs län och fått husvagnen på plats.Vi är bara 2 husvagnar och jag tror inte det kommer flera heller.Så det känns lite konstigt..var ska man stå? Fattar inte varför det ska vara nåt problem när man har en hel "fotbollsplan" att välja på,men det bli alltid tjafs.Men som sagt nu är den på plats!


Sen har ju bussen oxå kommit på plats,Nära o bra till strömmen oxå som man kan se för den hänger ju på stolpen. Stolpen ja...det gäller ju att komma så nära som möjligt helst utan repor.

  

Så nu sitter vi i husvagnen och har precis ätit färdigt.Jörgen sitter o kollar på tv och jag sitter o knapprar på datorn,precis som alla kvällar.

Regnar i omgångar o det spelar ju ingen roll bara det håller uppe imorrn när vi ska jobba.

En liten bild på min köttfärs-soppa/gryta...med creme fraiche..

  


Av Bettan - 16 september 2010 12:00

Ja..det gör dom säkert,så nu har jag tagit in dom flesta av dom.Dom står här på bordet bredvid mig o datorn så snart är dom väl slut. 


Ska ut o valla husvagnen idag,så jag har sprungit fram o tebax för att fixa den.G   jort köttfärs-soppa/gryta som vi ska ha med oss,smidigt till tusen för det är ju allt-i-ett.Jörgen är väl inte så glad i det,,han diggar korv i alla dess former. Praktiskt iof för en annan när man ska planera middagar i husvagen,korvusling varenda dag så är han nöjd.   

  

Av Bettan - 15 september 2010 20:09

Till mina vänner i mitt (så som jag ser det) andra hemland.

Av Bettan - 15 september 2010 18:50

Då har vi varit o röstat på biblioteket idag.Det var kö till att få rösta,det trodde jag aldrig.  



Av Bettan - 15 september 2010 11:22

Nu har vi packat marmelad i stora lass..oj vad fin den blev denna gången.  

Av Bettan - 15 september 2010 09:04

Jodå...visst kom det ett sms klockan 7 imorse:Jag kommer med bröd till frukost!

Mycket ost och ananas-kokosmarmelad..mums.

Så Sara var här o käkade och nu for hon hem igen för att sätta igång med dialysen.Vi ska skära nougat idag.  (boring)

  



Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards