Alla inlägg under mars 2017

Av Bettan - 15 mars 2017 02:27

...på badet minsann. Dom få som brukar vara varje år har åkt hem med undantag från Alissa o Peter..dom åker imorrn. Och så förstås Livia o Eugene som stannar några dagar längre än oss.

Lilla tokata har fått nya foppa med en anka på. Jättemallig och for o hoppa som en liten häst. Tog bilder men ingen skärpa såklart.

Även mamman fick jag med som säger till tokata att hon ska hälsa med wai. Det är en som fin hälsning,önskar vi hade det i sverige oxå.Här tränas det in från dom är riktigt små med att få ihop händerna och hälsa. I sverige tycks det inte tränas alls...

Här öppnas inom kort Swensens glassbar..usch det blir farligt.

I förrgår morse vid kaffet så hör jag ett skrik från vår valp kanon. Sen plåt i backen och tittar ut och utanför vår carportutfart så ligger en äldre man raklång och frun sitter upp o moppen ligger ner. Har bara min sarong runt mig men far ut som ett skott. Här utanför i gatan låg dom.

'Mä' och Geat for oxå ut. Jag tog mina stolar på altanen och Geat och jag hjälpte dom upp sittande. Tvättade sår och mannen hade även fått en smäll i axeln. Men när vi hade tvättat klart så tog Geat moppen och körde hem den igen(dom bor längre ner i gatan) med frun bakpå och mannen linkade hem.
Valpen kanon hade ju rusat ut och hon hade tvärnitat. Kanon ropade vi på och han kom ju lika lycklig...men skrapsår på ena frambenet...så han klarade sig oxå.
Man får lite tankeställare varje gång man ser en olycka,vi har sett många.
Men tydligen inte turisterna. Jag blir lika förbannad varje gång dom kommer vinglande i trafiken utan hjälm. Ung som gammal och ibland häbger hjälmarna på styret eller på armen. Jag koker bara av tanken. Det är ju lag på hjälm och även i deras hemland..varför..och för ens egen säkerhet framför allt.
Igårkväll satt vi en stund på piren. Och barnen lekte med en grind..for framotebax o hade jättekul säkert 1 timme. Härligt med ungar som kan leka...det kan dom verkligen här.

Sen var det hemåt och ta in tvätten..skönt sova rena lakan.

Hej sålänge...

Av Bettan - 12 mars 2017 10:08

Ja,man får ju ändra rutterna lite. Innan åkte vi söder ut o nu blev det norr över en sväng. Trots det inte är så många mil så skiljer det sig åt. Nu är det mer fruktplantage..och aloe vera i långa rader.

Jackfrukt

Bananer givetvis och även bananblomman som rivs och friteras...mums

Mango i massor

Tamariner

Drakfrukt

Finns 2 olika modeller av drakfrukt..både röd o vit

Vattenbuffel som stod i sin ensamhet

Tagetesplockare

Kinesiska kyrkogården

Sen kan jag inte låta bli att fota transporter igen..

Och lite bilder av landskapet

Undrar om det är varning för olika ko-raser..haha

Näe sen var vi tillbaks till byhålan och satt oss och tittade på kitesurfing..så trötta och ont i baken

Av Bettan - 11 mars 2017 04:24

Igår så var det sista dagen för boxningen..så jäkla tråkigt för oss.
Så jag hade köpt snacks tilö kvällsföreställningen.

Tycker man har testat så mycket men detta var nytt för mig. Så då köpte jag ett paket så får vi testa. Tja..godare har man ätit men jag kan köpa det igen. Smaken som kolasnören/remmar men betydligt hårdare.
Tuffa killar i dom sista matcherna..
Ja...vad gjorde vi på dagen?
Bara slappade.

Snackat med Mä nu på förmiddagen och jag fick 2 mango. Hon skalade upp en oxå så vi fick. Dom är så gulliga mot oss. Mangon köper hon hos familjen som har korna som kommer gående här på kvällarna...supergoda. Dessa blir snacksen ikväll

Av Bettan - 10 mars 2017 01:07

Det är så himla spännande med thaiboxning. Det har varit boxning varje kväll nu sen den sjätte och sista kvällen är i kväll. Fullt av folk och hejjarrop och folk lever sig in med egna luftslag. Ja..även en annan rycks med.

Har inte gått så mycket inne i gångarna för man avlider ju av värmeslag. Men fotade lite ute bland mat och godisstånden för att ni ska se lite av utbudet.

Jag fotade mig med gamle kungen

Vi får väl spela bingo oxå en kväll...de e kul härnere

Nåt som är toppen när det är marknad o festivaler, dom kör dit en bankbuss. Varför har vi inte det i Sverige när det är marknader ute i ingenstans?

Av Bettan - 8 mars 2017 09:53

Idag körde vi liten sväng på landet igen. Härliga vägar och lummigt. Var i kokosodlingarna denna dag...så här ser det ut vid varje hus i stort sett..skal.

Typiska gamla thaihus.
Papaya finns det en hel del..men det är inget jag gillar precis.

När man kör på stora farliga vägen stöter man på sånt som man aldrig skulle se hemma. Bl.a tillbyggd pickup så den kan lasta lite till..

Men nu är det så varmt så man gör inte många knop. Var på badet igår och inte det fläktar ens..näe nu är det AC som gäller.

Av Bettan - 5 mars 2017 16:50

...ska väl inte slippa undan.
Vi skulle köra en sväng o se om vi kunde finna några vägar som vi inte varit o flängt på. Så vi gav oss iväg och när vi kommit ut på landsbygden så fick jag punka på bakhjulet. Det slår ta mig fan aldrig fel!
Det börjar vingla så jag rullade en bit till en lada som var liten butik. Där var det 2 karlar med saläng som kunde visa vägen. Det var ju ingen vits att låta mig köra långsamt bakom..så upp med moppen bara! Och jag åkte bak Jörgen..

Vi kom fram och det var inga problem. Karlarna lastade av min moppe och vi skulle ge dom en slant för dom varit så bussiga. Men dom bara åkte och vinkade bort med en gest.Så jag bugade stort o med waihälsning. Så tog dom sig an min moppe på studs..tur det är här o inte i Sverige.

Vi satt och väntade bara och jag hade hund som låg där i oljan o skiten bredvid. Lustigt han var så vit som han var.

Blev bjudna på frukt undertiden..dom e för gulliga alltså.

Den bruna frukten lam-jaj(felstavat säkert,men det låter så)är god...som vindruvor ungefär med 1 liten rund svart kärna i.
Så jag mumsar..

Tog inte lång stund så var det klart..betalade och så blev det då en sväng..äntligen. Vi körde till vi blev 'söra' i baken..då åkte vi hem. Man känner sig alldeles grusig när man varit ute o farit...skönt m dusch o sen slänga sig en stund i bingen med ac på. För sen var det ju full rulle ner på festivalen igen..

Av Bettan - 5 mars 2017 03:31

Igår var det killarnas tur att visa upp sig...den ena snyggare än den andre. Vi stannade inte så jag vet inte vem som vann. Men tog lite bilder iallafall på grannlåten.

Av Bettan - 4 mars 2017 02:08

...röda korsets festival. Öppningsceremoni på scenen med uppvisning vad jag förstod av nåt krig. Så vackra kläder och masker.

Men musiken gör mig alldeles uppkörd och helt slut. Detta instrument som låter som en marimba spelar dom i olika hastigheter och rätt som det är så går det så fort så jag blir helt slut.

Träffade på Per o Pen och vi satt ihop och tittade. Per satt som på nålar och önskade han var nån annanstans verkade det som. Men Pen tycker ju det är bra såklart..hon fattar ju vad det handlar om.
Nya modeller har dom byggt upp med lysrör..så här var några precis där vi satt

Vi satt och käkade längs med muren och det är svalt o skönt.

Kom utkörare och skulle leverera dricka till matställena. Dom är inte dåliga på att lasta på dessa salänger..att dom står pall.

Jag gick en bit in på marknaden och handlade lite...det är ju 100 grader varmt i gångarna. Alla har ju nerdraget bakom så det blir ju inget korsdrag. Så ikväll ska jag ta solfjädern med mig..så får jag se om jag hittar nåt mer skoj.
Jag såg en blus o provade igår...får se om det blir köp av .Hej sålänge

Presentation


GULDIVARDAN

Väder

klart.se

Senaste inläggen

Översätt bloggen

Länkar

Hoppas jag kan svara..

20 besvarade frågor

Skriv gärna

Besöksstatistik

Visitors

free counters

Tidigare år

Arkiv

Vem har varit här?


Ovido - Quiz & Flashcards