Av Bettan - 7 januari 2017 12:01

Vaknade vid 3 inatt av regnet..tänkte att det måste bli översvämning nu asså. Snackade en stund med darlingen för det var ju kväll i sverige. Sen var man ju inte trött,så upp o gjorde lite kaffe och sen satt jag här. La mig en stund vid 5-snåret och lyckades sova 1 timme. För sen var wokpannan igång och valparna bråkar. Jag gick oxå upp och fixade frukost med vitkål,morötter o lök. God dressing och ett stekt ägg.
Igårkväll chattade jag ju med Tila,så vi bestämde träff och det blev kramkalas

Så roligt att träffa han igen och vi hade massor att snacka om.
Sen for jag och hälsade på fler. Var ju hos frissan oxå och fick manikyr...det tog tid.
Det ska ju gås igenom månader tillbaka hur vi har haft det och dom. Man känner ju kunderna oxå så det blr mycket skratt och stoj

Därefter så blev det att åka till macro..fanns ju inte här sist...kul m nytt ställe

Här har dom bröd minsann..men oj vad dyrt. Det är hårdvaluta med grovt bröd.

Av Bettan - 6 januari 2017 22:25

Jag vaknade 3 inatt av regnet och nu är klockan 4 och jag sitter uppe med en kopp kaffe.
Det var ju ett nedrans regnande. Det är inte översvämningar här som det är nere på öarna,men det regnar konstant. När det duggar lite kätt så tar jag moppen o ger mig ut..men får köra hem i ösregn.
Synd om dom som bara har 14 dagars semester och som nu får sitta inne på sitt hotellrum. Jag lider ingen nöd här...har fullt upp att plocka rätt på mina saker och jag tänkte jag skulle stryka imorrn och så köra o fylla vattendunken igen. Gå igenom pälsen på marroy o pudra in henne som hon inte gillar..
Går in till familjen och leker med tokkata kanske. Ja...vi får se vad som händer.
Men ni som är oroliga så är det lugnt här...

Av Bettan - 6 januari 2017 13:01

Hotellfrukost 6.30

Sen checka ut och ropa in en taxi. Alla vill ha gott betalt för som vet att det är mycket trafik. Så jag fick åka tuktuk...det är inte kul. Men nu var det nödvändigt om jag skulle komma fram i tid till tåget som gick 8.05

Det tog en jäkla tid att ta sig ut från Bkk med mycket stop. Tågstationen har dom bilder som aldrig förr på kungen..även prinsessan

På tåget får man mat och fika. Jag fick 2 bullar som jag sparade till marroy.

När jag klev av tåget i byn så stod fantomen o väntade på mig. Så han tog väskorna i sin bil och jag hoppade på min moppe o sa:kom när du har tid..nu kör jag hem!
Det var ju väldigt roligt...jag sa hem.
Men det är ju mitt andra hem.
Så välkommen med stora famnen..tårarna rinner på mig av glädje.Sen blev jag bjuden middag om jag ville äta.

Sen kom marroy ..herregud som hon skriker av glädje. Hon kastar sig på mig..slutar inte skrika.Oj vilken glädje..då kom tårarna igen givetvis. Fram med bullarna och nu var det fest. Hon skäpote mig inte utan låg vid mina fötter.

För 8 veckor sen fick hon 11 valpar varav 6 dog. Det gar getts bort några och 2 busfrö är kvar här.

När jag varit här en stund och vi har haft presentutdelning så kom regnet.
Och inte lite heller..skit!
Men jag fick ta moppen och köra o handla: vattendunk,nudlar,tvål osv.
Sen har det regnat konstant hela natten och idag hela dagen. Men jag var ändå på marknad och köpte vitkål,lök,morötter,ägg och en stor ananas.
För imorrnbitti ska jag inte äta nudlar till kaffet

Idag har jag varit och registrerat mig på immigration oxå. Familjen körde mig med bilen och hjälpte mig med pappren. Jädrans vilken procedur. Men vi hade trevligt på turen...här är det lätt att skratta och ha roligt

Nu skriver Tila och undrar om vi ska ses imorrn..så vi får väl se om det inte regnar.Nu är det kväll och man börjar bli trött fast klockan inte är mer än 19. Men det är mycket att stå i som jag inte skrivit...upplockning av allt som jag har kvar här.

Av Bettan - 5 januari 2017 04:41

...då skulle vi äta glass o dricka pappadricka på nalle-cafe.

Av Bettan - 4 januari 2017 16:24

Idag efter frukosten gav jag mig av ut på stan. Kom hem lite innan 21. Så nu känner jag mig rätt mör.
Har inte blivit så mycket shopping. Köpt beats by dr. Dre, trådlösa.

På vägen hem hittade jag en sån man hade förr o fyller varmt vatten i. Så tänkte jag på min nacke...kan ju vara skönt.

Såg så söta gummistövletter som till Adele...

Idag var det varmt..det tyckte denna hunden som har lagt sig på uthälld is..

Lite roliga figurer..

Det är mycket svart i allt nu efter kungen. Så här såg det ut bredvid entren till Big C.

Så gick jag förbi dairy queen glassbar. Näe..jag kunde inte motstå en röd..eller som det heter här:sii daeng. Lika gott som alltid.

Jo...jag har ju tatuerat eyeliner oxå idag. Jäklar vad det gjorde ont!!
Känslan är nog som att skära med rakblad. Sen inte nog med att dom harvat på ett ställe..så går dom tillbaka igen o harvar där det redan är ömt. Näe..nu får det räcka ..jag har ju gjort det några gånger nu. Men..minnet är ju helkass så det är väl snart glömt. Så är jag väl på det nästa gång igen,påminn mig då någon.
Nu är jag i bingen för jag ska upp tidigt o käka frukost och sen leta upp taxi som tar mig till tågstationen. För imorrn ska denna mosiga blekfis med svullna ögon hem till familjen igen. Åhhh vad det ska bli kul,har redan fjärilar i magen. Och Marroy ..åh va kul.
Natti..

Av Bettan - 4 januari 2017 03:11

...jag ska resa.
Jörgen körde mig med mina väskor till tågstationen. Och han väntade med mig på perrongen. Han såg så ledsen ut när jag for så det kändes lite i hjärtat. Men vi är ju snart tillsammans igen.
Tågresan gick snabbt över sundet..

Var ju ena jäkla boxerkinder jag fått..hu så hemskt. Men..det får man väl bara acceptera..haha
Var tidig så jag fick gå där o vänta innan jag fick checka in. När jag väl kom in blev det cappucino men fralla o brieost som jag tagit med hemifrån..snål som man är.

Hittade sen en bänk att sitta på med uttag för laddning av mobiler..toppen

Man har ju varit på kastrup så många gånger så man går inte runt o kollar längre.
Sen var det snart dax att gå till gaten.
Första flyget ner till Doha i Qatar var så varmt o kvalmigt på så det sökte mig. Satt mig bredvid en tjej från helsingborg. Hon reste med en kompis som satt på annan plats,så jag bytte så dom dick sitta bredvid varann. Då hsmnade jag bredvid en karl som reste själv med sin grabb på 6-7 år nåt. Tyckte när jag satt mig att han såg ju trevlig ut. Men det var en bobbig en så den tanken släppte fort.
Landade med en jävla duns...och det kändes som han landat på en puckelpist. Det skakade nåt fruktansvärt i planet. Gick en sväng på flygplatsen och sen var det dax igen. Stora 380 till Bangkok. Där satt jag näst längst fram i planet..bredvid trappan upp till 1 class. Så skönt att inte ha folk som ränner bredvid hela tiden.

Nu är det nära...

Kom snabbt ut från planet och rakt igenom passkontrollen på 20 minuter..tog betydligt längre att vänta in väskan

Sen taxi till tågstationen o köpa biljett till byn. Och in i en taxi igen och till hotellet. Ja första gången på detta hotellet..och ja det är bra nergånget. Men funkar och det luktar inte illa...
For sen ut i stan o kring dom närliggande butikerna..och tog även en sväng på nattmarknaden här runt indra. Köpte 2 klänningar som är som linnen till mig dom är så lång. Väl på rummet och efter en dusch så provade jag den ena..hm helt ok. Satt mig i sängen o zappade på tvkanalerna och sen minns jag inte mer. Vaknade likadant vid 5 imorse..känner mig helmosig.Svullen i benen o händerna.

Men iallafall så sitter jag här nu vid frukostbodet.

Tänkte jag klär mig i svart för att visa lite respekt nu när kungen är död. Men det finns ju vissa här vid frukosten som inte anammat det alls.Och fler än mig som svullnad på ben o fötter.

Skönt med sina gamla sandaler som är kardborre på alla remmar. Men dom ser förjävliga ut.

Frukosten var mycket att välja på..juicen är blandat ananas- passionsfrukt..gott.

Idag blir det att tatuera eyeliner. Gjorde det ju innan jag åkte hem förra året och inom 1 år så är det påfyllning..free.
Sen blir det väl att gå o strutta lite runt. Inget speciellt som jag ska handla. Får se om jag springer på nåt kul.
Jag har tagit en elektrolyte nu på morron så jag ska väl klara dagen.

Av Bettan - 1 januari 2017 19:25

...att åka på semester. Jag gillar inte att packa och resa,jädrans bök. Men när man väl kommer fram och är på plats då e det skönt minsann. Och jag vet att jag är efterlängtad från vår familj ,,,mest är det nog Marroy hunden. Hon skriker ut sin glädje när hon ser att jag kommer.Här var första valpen "lilla flickan" med.

Se när jag kan blogga igen...ska ju orka oxå för det tar på krafterna med resa o värme. Men snart är man inne i gängorna efter några dagar..

Av Bettan - 30 december 2016 19:12

GOTT NYTT ÅR ALLA SOM TITTAR IN !